سفارش تبلیغ
صبا ویژن

LFD نمایشگرهای دیجیتال حرفه ای

از زمان معرفی اولین نمایشگرها که مونوکروم CRTها بودند، نزدیک 90 سال می‌گذرد. در این مدت، پیشرفت‌های بزرگی در صنعت نمایشگرها انجام شده است. از انقلاب تلویزیون‌های رنگی، تلویزیون‌های تخت، LCDها، LEDها و به تازگی OLEDها یا تلویزیون‌های خمیده.

1


در این میان نوعی از نمایشگرها هستند که کمتر در مورد آن‌ها صحبت شده است. LFD (Large Format Display) یا نمایشگرهای حرفه‌ای بزرگ نمایشگرهایی هستند که تفاوت‌های عمده‌ای با نمایشگرها و تلویزیون‌های موجود دارد و امروزه سامسونگ، از بزرگترین تولیدکننده این نوع نمایشگر‌هاست. LFD‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را با سایر نمایشگرها متمایز می‌کنند. این نوع نمایشگر‌ها، امکاناتی فراتر از یک تلویزیون ساده یا حتی هوشمند را به کاربر می‌دهد.

ادامه مطلب...



برچسب ها : LFD  , نمایشگر حرفه ای  ,
      

آیا فناوری در حال درهم ریختن ذهن کودک من است؟

حدود دو ماه و نیم پیش، من هم مثل خیلی از والدین، کارد به استخوانم رسید. پسر کوچک من، اولیور، به مرحله‌ای رسیده بود که هر پنج حس‌اش کاملاً به کار افتاده بود. بیدار بودن او اغلب با جنب‌و‌جوش بیش از حد همراه بود. بعضی اوقات وقتی ما یک چراغ پر نور روشن‌ می‌کردیم یا دری را محکم می‌بستیم شروع به گریه می‌کرد. یک روز عصر بود و او در آغوش من گریه ‌می‌کرد. من تکانش دادم، به او غذا دادم و پوشک‌اش را عوض کردم اما هیچ کدام کمکی نکرد. از روی ناچاری کاری کردم که تا آن موقع نکرده بودم: آی‌فونم را برداشتم و برنامه داستان‌های مصور را باز کردم. به محض این‌که شروع به ورق زدن داستان Wolverine کردم گریه‌اش بند آمد. دهان کوچکش از تعجب باز مانده بود. دستش را گرفتم و روی صفحه کشیدم. یک تصویر جدید ظاهر شد. او از شادی لبخند زد. مادرم از آشپزخانه وارد اتاق شد و با ترس پرسید: «داری چه چیزی نشانش ‌می‌دهی؟ نمی‌دانی آن چقدر برای ذهنش مضر است؟»


;

در مخالفت با او گفتم: «خیلی هم جدی نیست مادر، کمی بازی با تلفن همراه به او آسیب نمی‌زند.»
همسرم صدای ما را شنید و از اتاق کناری به گفت‌‌وگوی ما پیوست. او فریاد زد: «تو او را تبدیل به یک گیاه خواهی کرد.»
من از کوره در رفتم و گفتم: «شما دیوانه‌اید.» و تلفن همراهم را در جیبم گذاشتم. اولیور هم به گریه افتاد...

  ادامه مطلب...

      

یک گربه آیفون 5 را هک کرد

سایت فناوری تک کرانچ به منظور آزمایش ویژگی تاچ آی دی آی فن 5 اس که به کاربر تلفن این امکان را می دهد که قفل تلفن خود را با فناوری تشخیص پوست باز کند یک ویدئو تهیه کرده است.در این ویدئو مشاهده می شود که پس از چند بار خطای دستگاه در نهایت پنجه گربه را به عنوان یکی از 5 کلید تعیین شده پذیرفته و دسترسی به محتوای تلفن را باز می کند.


در جریان این آزمایش مشخص شد که به جای دست می توان سایر بخشهای بدن را به عنوان کلید باز کردن قفل آی فن ثبت کرد تا نرم افزار تلفن را فریب داد. 
اپل هفته گذشته اسکنر اثر انگشتی خود را همزمان با معرفی آی فن 5 اس رونمایی کرد و آن را یک ابزار جدید امنیتی با سطوح بالای رمز نویسی و امنیتی توصیف کرده است.
این شرکت فناوری همچنین اظهار داشته که سیستم تاچ آی دی می تواند امنیت تلفنهای هوشمند را متحول کرده و جایگزین کلمه عبور سنتی باشد که کاربران هر روز از آن استفاده می کنند.

Ipone5

براساس اعلام اپل این سیستم طوری طراحی شده که از هر زاویه ای برای دستگاه قابل خواندن است و می تواند قفل دستگاه را باز کند.



      

مسریاب جدید 802.11ac شرکت دی – لینک

دی‌لینک به معرفی روتر جدیدی پرداخت که سازگار با استاندارد بی‌سیم 802.11ac ساخته شده‌است و می‌تواند داده‌ها را با نرخ 1.5 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. این روتر DIR-868L Wireless AC نام دارد و به علت پشتیبانی‌ از فناوری باند دوگانه می‌تواند همزمان در هر دو باند بی‌سیم 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار کند. همچنین برخورداری از قابلیت ویژه‌ای موسوم به AC SmartBeam به این دستگاه اجازه می‌دهد تا بر حسب نوع فعالیت کاربر در اینترنت، بین ‌دو باند موجود سوئیچ کند تا در هر زمان بیشترین سرعت را برای کاربر اولویت خود قرار دهد. از دیگر امکانات این روتر چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی است. علاوه‌ بر این، طراحی و تنظیمات آن برای استفاده روی دامنه‌ها و شبکه‌های IPv6 نیز آماده شده‌است. یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری دستگاه نیز یک مود تنظیم سریع است که اجازه می‌دهد با استفاده از یک برنامه ویژه از روی اسمارت‌فون‌های آندروئیدی و iOS اپل نیز روتر را تنظیم کنید. قیمت این مسریاب 132 پاوند اعلام شده‌است.

مسریاب جدید 802.11ac شرکت دی – لینک



      

2020؛ فناوری نسل پنجم موبایل

طبق گفته تونی ون، مدیر توسعه فناوری نسل پنجم (5G) شرکت چینی هواوی (Huawei)، باتوجه به اینکه انتظار می‌رود با نسل پنجم شبکه‌های موبایل بتوان حدود 100 مگابیت داده را در ثانیه انتقال داد، توان چنین شبکه‌ای را می‌شود با اتصال‌های فیبرنوری کاربران خانگی مقایسه کرد. هرچند تصور دستیابی به‌چنین سرعتی روی اسمارت‌فون‌ها می‌تواند بسیار مهیج باشد اما تونی ون می‌افزاید که این فناوری حدود هفت سال دیگر زمان لازم دارد تا کاربردی شود و در نتیجه تا پیش از سال 2020 آماده نخواهدشد.
هواوی تنها شرکتی نیست که روی فناوری‌ نسل پنجم شبکه‌های موبایل کار می‌کند. چندی پیش شرکت‌های دیگری همچون نوکیا و اریکسون نیز به پروژه‌ای پیوستند که از سوی اتحادیه اروپا رهبری می‌شود و هدف آن توسعه فناوری 5G است. برای کاربردی کردن فناوری نسل پنجم شبکه‌های موبایل، انطباق شبکه‌ها و سامانه‌های بک‌-اند با آن کافی نیست و خود گوشی‌های موبایل و هندست‌ها نیز باید با آن سازگار شوند.

نسل 5



      

جوینده پاسخ مشکلات بشری

هر روز نسل تازه‌ای از کودکان و نوجوانان را می‌بینی که به جای بازی‌های دیروز، گوشی لمسی، تبلت یا دیگر ابزارهای مدرن همراهشان را در دست گرفته‌اند و با سرعت و هیجان در حال کار با آن هستند. بیشترشان نمی‌دانند که برای رسیدن به شیوه‌های تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده امروز چه راه درازی پیموده شده، چه رویدادهایی در این بین رخ داده است و چه شکست‌ها و بی‌راهه‌هایی ابزار رسیدن به پیشرفت‌ها وکشف مسیرهای درست شده‌اند. توضیح این روایت تاریخی از حوصله بیشتر اهالی این نسل فراری از درس تاریخ (چه خطرناک: فراری از تاریخ!) خارج است و یادآوری‌شان انگار بیشتر به‌درد مورخان سال‌خورده و پژوهش‌گران عزلت‌نشین می‌خورد. بیشتر کسانی که این روزها از تاریخ می‌گریزند، تجربه تعامل و کار با چندین نسل از ابزارهای الکترونیکی و محاسباتی را در خاطر خود دارند.
حتی اگر نخواهیم به نسل اولی‌های خودمان (تجربه‌گران کارت‌پانچ و مین‌فریم کاران راستین و...) برگردیم، بسیاری از ما محیط‌های متنی سیستم‌عامل‌های دو دهه قبل، ماوس‌های اولیه و... را هنوز از یاد نبرده‌ایم و حافظه‌مان دست‌کم برای بازگویی خاطرات پر رمز و طنزی که این روزها با عبارت «شما یادتون نمیاد!» شروع می‌شوند، همچنان تازه و آماده است.
 

 

12

برای بیشتر مورخان سال‌خورده و نخورده یا پژوهش‌گران گوشه‌نشین و کانون‌نشین، توصیف آدم‌های چند بعدی به این سادگی‌ها نیست. به همین دلیل است که وقتی قرار می‌شود درباره آدمی بنویسی که از کوشندگان و توسعه‌دهندگان نخستینِ ابرمتن (hypertext) بوده، از کنش‌گران اثرگذار و پر ثمر شیوه‌های تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) بوده، ده‌ها ابتکار و اختراع را در زمینه‌های مختلفی به ثبت رسانده، ایده‌های پرشماری را به عمل تبدیل کرده است و در زمینه‌های گوناگون (مفسر فرمان‌های مبتنی‌بر گرامر، معماری سرویس‌گیرنده/سرویس‌دهنده توزیع‌شده، ویرایش تصویر، هایپرمدیا، تله‌کنفرانس، فرمت‌بندی اسناد و...) دست‌آوردهای بسیاری در کارنامه خود دارد و پنج دهه قبل ماوس را به پدید آورده است نمی‌توانی به عباراتی مانند «پیش‌گام علوم کامپیوتر و اینترنت» اکتفا کنی؛ یا تنها بنویسی: «مخترع ماوس در سن 88 سالگی گذشت.»
 شاید انتخاب چنین عنوان‌هایی به اقتضای ماهیت کار ژورنالیسم، گویا و موجز و عامه‌پسند باشد اما از جهاتی نمی‌تواند حقیقت آدم‌های چندبعدی را به درستی نشان دهد. آدم‌هایی مثل داگلاس انگبارت (زاده سی‌ام ژانویه 1925، درگذشته دوم ژوئیه 2013) بیش و پیش از آن‌که درگیر یافتن و برطرف‌کردن مشکلات و چالش‌های فنی و علمی باشند، به دنبال یافتن پاسخی برای مشکلات مختلف بشر هستند.



      

سایت خورشیدی 18 مگاواتی اپل

اپل برای تأمین برق مورد نیاز مرکز داده خود در شهر رنو، واقع در ایالت نوادای آمریکا، یک سایت خورشیدی 18 مگاواتی تأسیس می‌کند. این شرکت قبلاً در سال 2012 طی گزارشی به معرفی این سایت خورشیدی پرداخته‌ و از قصد این شرکت برای استفاده از انرژی‌های نهفته در پرتوهای آفتاب و منابع زمین‌گرمایی یا ژئوترمال در آن سخن گفته‌بود. سایت نیروزای نوری یا فتوولتائیک اپل موسوم به Fort Churchill Solar Array در شهر یرینگتون ایالت نوادا که در شرق شهر رنو واقع شده‌‌است، تأسیس خواهدشد. اپل برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌است که طبق آن این شرکت باید 100 درصد برق موردنیاز مراکز داده خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌دست آورد. اپل می‌گوید، هم‌اینک نیز همه انرژی موردنیاز مراکز داده خود را از این طریق تأمین می‌‌کند. به گفته این شرکت، مازاد برق حاصل از این سایت خورشیدی را حتی می‌توان به شبکه توزیع برق منطقه نیز اضافه کرد و در نتیجه اپل در این‌خصوص با شرکت انرژی NV Energy نوادا شراکت و همکاری خواهدداشت که در نوع خود تعامل جدیدی محسوب می‌شود.

   سایت خورشیدی اپل 

  سایت خورشیدی

سایت خورشیدی اپل در زمینی به وسعت 137 آکر یا جریب (هر جریب حدوداً معادل 2000 مترمربع است) توان تولید 43.5 میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک را دارا خواهدبود.

 



      
   1   2      >