سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرورهای ایسوس در ابرکامپیوترها

چندین ابرکامپیوتر قدرتمند برتر دنیا از سرورهای ESC4000/FDR G2 شرکت ایسوس استفاده می‌کنند. هسته اصلی این سرورها از کلاستر‌های پردازش فوق سریع SANAM تشکیل شده است. همچنین این سرورها از آخرین فناوری‌ در زمینه پردازش‌های فوق‌سریع (HPC) استفاده می‌کنند و دارای قدرت پردازش موازی فوق‌العاده به همراه فناوری InfiniBand هستند. این فناوری که توسط دو شرکت بزرگ اینتل و آی‌بی‌ام توسعه پیدا کرده یک فناوری اتصال با توان عملیاتی بالا، زمان تأخیر کم، تضمین کیفیت خدمات و ضدخرابی است.

 

سرورهای ایسوس در ابرکامپیوترها

ادامه مطلب...

      

9 کامپیوتر یکپارچه

شکی نیست که اکنون زمان مناسبی برای خرید کامپیوترهای یکپارچه یا All-in-one است. آی‌مک نازک‌تر و قدرتمندتر از همیشه است و دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز سرانجام مجهز به نمایشگرهای لمسی شده‌اند که برای کاربر عادی جذاب است.

کامپیوتر یکپارچه

انتظار نداشته باشید فقط از نمایشگر لمسی آل‌این‌وان‌های مبتنی بر ویندوز8 استفاده کنید.
وقتی آزمایش کامپیوترهای آل‌این‌وان مبتنی بر ویندوز 8 را شروع کردیم، قصد داشتیم به‌جای ترکیب ماوس و صفحه‌کلید، فقط از لمس استفاده کنیم. اما خیلی زود متوجه شدیم که این کار غیرممکن است، زیرا نه دستگاه نه سیستم‌عامل برای چنین کاری ساخته نشده‌اند. دلیل این امر عبارت است از:

ادامه مطلب...

      

AOC : صفحه نمایشی که قلبتان را به تپش وا میدارد!

AOC اعلام کرد که صفحه‌نمایش LED جدیدی را مخصوص علاقمندان بازی‌های رایانه‌ای، به‌زودی وارد بازار خواهد کرد. مانتورg2460Pqu  که به‌ گفته سازندگان‌اش "قلب طرفداران بازی را به تپش وامی‌دارد شما را با تصاویر درخشان و براق تحت‌تاثیر قرار داده و بدین‌ترتیب می‌توانید از تماشای تصاویر با سرعت بالا، از فیلم‌های اکشن پرهیجان گرفته تا انواع بازی‌ها، بدون هیچ‌نوع خدشه یا محوشدگی تصویر، لذت ببرید. این صفحه‌نمایش با نسبت کنتراست 1000:1 و کنتراست دینامیک 20,000,000:1 ، تصاویر Full HD مناسبی را ارائه می‌دهد که علی‌رغم عملکرد خوب، از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است. این محصول جدید دارای ورودی‌های متعددی چون D-Sub، کابل دوگانه DVI D، HDMI و همچنین یک USB چهارپورتی داخلی است که به این ترتیب کاربران به راحتی می‌توانند به شکل هم‌زمان چندین وسیله را به هم وصل کرده و تصاویر را با رزولوشن 1920 x 1080  روی یک صفحه 24 اینچی تماشا کنند.

Aoc

لازم به ذکر است که مانیتور g2460Pqu زاویه دیدی برابر با 160درجه عمودی و 170درجه افقی داشته و از نور پس‌زمینه  LEDجهت مصرف برق کمتر و بازدهی رنگی بیشتر، استفاده می‌کند. پایه این مانیتورهای ارگونومیک، قابلیت تنظیم ارتفاع تا 130 میلی‌متر و امکان چرخش به چپ و راست و حرکت‌های محوری نیز دارد.



      

بررسی اختصاصی روتر بیسیم TP-Link TL-W941ND

ظاهر و بسته‌بندی این روتر بی‌سیم همانند پدران و نیاکانش یعنی مدل‌های TD-W8960N و TD-W8959N حتی چند مدل‌ بعدتر از خود مانند TL-WR1043ND و TL-WR1042ND است و به‌شدت از دلبستگی شرکت تی‌پی‌لینک به این طراحی حکایت می‌کند اما در امکانات و ویژگی‌ها جهش‌ها و بهبودهایی حاصل شده که از جمله آن می‌توان به پنل تحت وب قدرتمند با ابزارهای بیشتر و افزایش یک آنتن خارجی دیگر اشاره کرد. بنابراین پیش از شروع بررسی این محصول باید حرف آخر را اول بزنیم: این روتر بی‌سیم کاربران قانع و قدیمی تی‌پی‌لینک را راضی و خشنود خواهد کرد، اما کاربران زیاده‌خواه و جدیدی که انتظار مواجه‌شدن با یک محصول به‌روز با برخورداری از آخرین استانداردهای شبکه‌های بی‌سیم را دارند و طرفدار پیچیدگی، شلوغی، فهرست بلندبالا از امکانات مالتی‌مدیا و ده‌ها ویژگی دیگر هستند بر سر یک دو راهی قرار می‌گیرند.


معرفی و طراحی
روتر TL-WR941ND در رده محصولات به‌اصطلاح 300Mbps Wireless N شرکت تی‌پی‌لینک قرار می‌گیرد. از همین تقسیم‌بندی می‌توان فهمید این روتر چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد: از نسخه پیش‌نهایی (Draft) استاندارد 802.11n پشتیبانی می‌کند و به تبع آن فرکانس کاری آن 2.4 گیگاهرتز است و یک روتر دوبانده نیست. همچنین از پشتیبانی پرینت سرور و شبکه‌های کابلی اترنت گیگابیتی خبری نیست و حداکثر سرعت روی شبکه‌های بی‌سیم 300 مگابیت بر ثانیه است. از این جهت باید گفت چیپ‌ست شبکه بی‌سیم آن قدیمی است. حتی این روتر قابل تنظیم شدن روی مود N به‌تنهایی (N-Mode) نیست و باید همراه با استانداردهای دیگری مانند 802.11b/g کار کند. شاید تا اینجای کار چون روی این روتر از فرکانس کاری 5 گیگاهرتز و سرعت‌های 450 و 900 مگابیتی خبری نیست، ناامید شده باشید. به همین دلیل ابتدای این مقاله گفتیم این محصول کاربران دوست‌دار ویژگی‌های جدید شبکه‌های بی‌سیم را راضی نخواهد کرد اما آن‌قدر امکانات و ویژگی‌های جذاب دارد که کاربران خانگی و کاربران قدیمی محصولات این شرکت را خشنود کند.
طراحی کلی دستگاه همانند محصولات سال‌های 2008 تا 2010 شرکت تی‌پی‌لینک است: بهره‌گیری از طراحی مستطیلی با رنگ سفید غالب و چینش چراغ‌های LED و کلید WPS در پنل مشکی جلو و چینش درگاه‌ها و آنتن‌های خارجی در پنل پشتی دستگاه به همراه استفاده از رنگ‌ها مختلف برای تمایز درگاه‌ها و کلیدها. رنگ چراغ‌های LED در حالت روشن سبز است که زیبایی دستگاه را در هنگام کار بیشتر می‌کند اما خبری از کلید ارزشمند On/Off برای روشن/خاموش کردن دستگاه در پنل پشتی نیست (شکل‌1).

v

ادامه مطلب...

      

بررسی اختصاصی روتر قابل حمل D-Link DIR-506L

روترهای بی‌سیم قابل حمل یا به‌اصطلاح Pocket Router قدمت زیادی در‌حوزه تجهیزات شبکه خانگی ندارند و یکی دو سالی می‌شود که شرکت‌های سازنده سخت‌افزار به فکر طراحی و عرضه روترهای بی‌سیمی افتاده‌اند که قابلیت حمل آسان داشته باشند تا به کمک آن‌ها بتوان سریع و ساده یک شبکه بی‌سیم را راه‌اندازی کرد و اطلاعات را به اشتراک گذاشت. شرکت دی‌لینک ایده روترهای بی‌سیم قابل حمل را با ایده اشتراک‌گذاری اطلاعات با فناوری کلاود ترکیب کرده و محصولی با نام Pocket Cloud Router در سال 2012 روانه بازار کرده است که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات سریع در یک شبکه خانگی یا نیاز نداشتن به آداپتور برق سود می‌برد.

معرفی و طراحی
مدل این روتر بی‌سیم جیبی DIR-506L است اما شرکت دی‌ لینک در تمام تبلیغات و بسته‌بندی محصول از عبارت‌های Pocket Cloud Router یا DIR-506L SharePort Go استفاده می‌کند. زیرا می‌خواهد به دو ویژگی اصلی این محصول تأکید کند: قابلیت حمل آسان و اشتراک‌گذاری اطلاعات با کلاود. درباره ویژگی اول (همان کلمه GO در عبارت دوم) حق با شرکت دی‌‌لینک است. روتری با اندازه 79.8× 22.3×102.9 میلی‌متر و وزن 125 گرم و برخوردار از یک طراحی کاملاً ساده و کمینه‌گرا با کمترین درگاه و کلید قابلیت حمل آسانی دارد. این روتر از یک باتری لیتنیومی 1700mAh مدل NP-120 بهره می‌برد که می‌توان نزدیک به چهار ساعت شارژ آن را تأمین کند. همچنین امکان شارژ این روتر با کابل USB وجود دارد و نیازی به آداپتور برق نیست.
DIR-506L محصولی سفید رنگ و مستطیل شکل است که البته، در لبه‌های کناری از طراحی شیارمانند بهره می‌برد. درگاه‌ها نیز تماماً در قطر محصول هستند. در پنل رویی کلید WPS، کلید Reset و درگاه USB 2.0 و در پنل کناری سمت چپ درگاه شبکه اترنت و درگاه Mini USB برای اتصال کابل USB شارژ دستگاه به همراه کلید On/Off دیده می‌شوند (شکل‌1).

43

شکل 1: درگاه‌های روتر جیبی D-Link DIR-506L 

ادامه مطلب...

      

سریعترین سامانه ذخیره ساز جهان در ابرکامپیوتر تیتان

ابرکامپیوتر Titan که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین‌ ابرکامپیوترهای دنیا محسوب می‌شود به‌زودی سریع‌ترین سامانه ذخیره‌سازی فعلی جهان را هم به خدمت خواهد گرفت و به این ترتیب نشست و برخاست فایل روی آن شش برابر سریع‌تر و ظرفیت ذخیره‌سازی آن سه برابر بیشتر خواهد شد. سرعت این سیستم ذخیره‌ساز که Spider II نام دارد در زمان اوج خود 1.4 ترابایت بر ثانیه است. ظرفیت کل این سامانه بزرگ که از 20 هزار دیسک تشکیل شده‌است به 40 پتابایت می‌رسد. تیتان هم‌اکنون در لابراتوار ملی Oak Ridge مشغول به خدمت است. این ابرکامپیوتر به 18688 پردازنده گرافیکی K20 ساخت شرکت انویدیا و همین تعداد پردازنده Opteron ساخت شرکت AMD مجهز است.

5



      

اینتل از کابل جدید تاندربولت با سرعت 20GB/S رونمایی کرد

نسخه جدید کابل Thunderbolt شرکت اینتل توانایی پخش تصاویر با عرض 4 هزار پیکسل و انتقال اطلاعات دو سویه با سرعت 20 گیگابیت برثانیه را دارد.
به گزارش Cnet، سرعت نسخه قبلی این کابل که در کامپیوترهای شرکت اپل مورد استفاده قرار می‌گرفت 10 گیگابیت برثانیه بود. نام مستعار این کابل جدید Falcon Ridge است و قرار است اینتل آن را تا سال 2014 به همراه تراشه‌ها و تجهزیات مخصوص برای استفاده در کامپیوترهای شخصی به بازار عرضه کند.

1



      
   1   2      >