سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قابلیت PoE را به شبکه خود اضافه کنید

‏CNet یکی از قدیمی‌ترین مارک‌هایی تجاری است که در بازار شبکه ایران، هرچند با افت و خیز فراوان، حضور داشته و معرف قدیمی‌های بازار شبکه است. CNet جزء تولید‌کنندگانی است که تقریباً برای تمام موارد موردنیاز شبکه‌های امروزی محصولی درخور ارائه‌کرده‌است. سوییچ‌های این شرکت نیز در سری‌های Managed و Unmanaged از تنوع مناسبی برخوردارند. یکی از محصولات این شرکت در رده محصولات SOHO‌، سوییچ‌ CMS-1608P است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

سوییچ



‏CMS-1608P در سری سوییچ‌های Unmanaged با قابلیت PoE قرار می‌گیرد. قابلیت PoE این امکان را به سوییچ می‌دهد که علاوه بر Data، برق را نیز روی کابل‌های شبکه به سمت مقاصد مشخص منتقل کند. PoE مزایای بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این‌که کاربر می‌تواند به جای استفاده از کابل برق مجزا برای راه‌اندازی یک دستگاه تحت شبکه مانند IP Camera ،IP Phone،Access Point Router و... تنها با اتصال کابل شبکه به دستگاه، هم انرژی موردنیاز آن را تأمین کند و هم Data موردنظر آن را به دستگاه برساند.


این امر علاوه بر این‌که موجب صرفه‌جویی در کابل‌کشی می‌شود، به شما امکان می‌دهد با آزادی بیشتری دستگاه‌های تحت شبکه خود را در هر فضای دلخواهی مورد استفاده قرار دهید. از سوی دیگر با توجه به این‌که در یک شبکه پیشرفته، به‌طور حتم از UPS و منابع پشتیبان انرژی استفاده شده‌است، سوییچ‌ها تا مدتی پس از قطع برق همچنان می‌توانند به کار خود ادامه دهند. اگر در شبکه‌ای دستگاه‌های کاربردی  مانند IP Phone  از قابلیت PoE برخوردار باشند و انرژی خود را به‌طور مستقیم از سوییچ‌های PoE تأمین کنند، با قطع برق و روشن ماندن سوییچ‌ها با استفاده از UPS، می‌توانند به کار خود ادامه دهند.


اما اگر بخواهید هم‌اکنون تمام سوییچ‌های شبکه خود را کنار گذاشته و به سراغ سوییچ‌های با قابلیت PoE بروید، به یقین هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ مادی هزینه بسیاری را باید صرف کنید. CMS-1608P پاسخی به نیاز شما است که شبکه‌ای آماده با سوییچ‌های فعال دارید و تنها می‌خواهید قابلیت PoE را با کمترین هزینه و زمان و بدون تغییر Topology به شبکه خود اضافه کنید.


‏CMS-1608P در حقیقت یک سوییچ Mid-Span با قابلیت PoE است. در فناوری PoE وقتی سوییچ شما از قابلیت PoE برخوردار باشد و به‌طور مسقیم به دستگاه‌های تحت شبکه برخوردار از PoE وصل شوند، در اصطلاح End-Span گفته می‌شود. اما وقتی سوییچ شما به‌عنوان یک رابط بین سوییچ‌های ساده بدون قابلیت PoE و دستگاه‌های تحت شبکه‌‌ای مانند Access Point و IP Phone برخوردار از قابلیت PoE عمل کند، Mid-Span نامیده می‌شود.


دلیل استفاده از سوییچ‌های Mid-Span در شبکه‌های امروزی این است که مدیران شبکه بتوانند با کمترین هزینه و بدون تعویض سوییچ‌های مدیریتی و اصلی شبکه، دستگاه‌های برخوردار از قابلیت PoE را نیز به شبکه خود اضافه کنند

3



سوییچ CMS-1608P شرکت CNet از شانزده پورت شبکه با سرعت 10,100 Mbps برخوردار است که هشت پورت آن به‌عنوان Input (برای ورود کابل حامل Data) و هشت پورت آن به‌عنوان Output (برای خروج کابل حامل Data + Power) عمل می‌کند. با چنین ساختاری، این سوییچ می‌تواند تا هشت دستگاه شبکه برخوردار از قابلیت PoE را به شبکه شما اضافه کند، بدون این‌که لازم باشد سوییچ‌های اصلی شبکه را تعویض یا دوباره تنظیم کنید.


با توجه به این‌که این سوییچ در سری Mid-Span جای گرفته است، توانی برابر 15,4 وات را روی هر پورت خود (پورت‌های Output) در اختیار دستگاه‌های تحت شبکه شما قرار دهد. این سوییچ به صورت Rack Mountable طراحی شده و شما می‌توانید آن را در رک‌های اتاق سرور خود در کنار سایر سوییچ‌ها جاسازی کنید.

مزایا

امکان افزودن 8 دستگاه PoE به شبکه، توان خروجی 15,4 وات روی هر پورت خروجی، امکان استفاده در Rack


معایب

راستش ایراد خاصی ندارد

 

مشخصات فنی

 تعداد پورت‌ها: 16 پورت 10,100 مگابیت بر ثانیه
استاندارد قابل پشتیبانی:  IEEE 802.3 10base T- IEEE 802.3u 100 base TX
حداکثر توان خروجی برای هر پورت: 15,4 وات
دیود‌های نوری: منبع تغذیه، اتصال کابل و PSE/PoE
ابعاد و وزن دستگاه: 44×220×440 میلی‌متر- 2,5 کیلوگرم