سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سرویس های مخابراتی

انواع سرویس‌های مخابراتی
امروزه سرویس‌هایی که شرکت مخابرات برای ارسال دیتا بین چند نقطه به مشترکین ارایه می‌دهد، عبارتند از اینترانت،
ارتباطات (PTP (Point to Point)، PTMP (Point to Multi Point، اینترنت، VPN/MPLS که ارایه و مدیریت تمامی این سرویس‌ها و خدمات در مراکز مخابراتی انجام می‌پذیرد. در ادامه به معرفی مختصر هر یک از این سرویس‌ها می‌پردازیم.

معرفی سرویس‌های مخابرات
سرویس اینترنت: سرویس دسترسی به شبکه جهانی اینترنت است که بر همین اساس پهنای باند مورد نیاز مشتریان را تأمین می‌کند. در حال حاضر ظرفیت مورد نیاز مشتریان می‌تواند از 64 کیلوبیت بر ثانیه تا 500 مگابیت بر ثانیه (براساس نیاز) ارایه شود.
سرویس VPN/MPLS: عبارت است از شبکه‌های مجازی و خصوصی برای مشترکینی مانند بانک‌ها، صندوق‌های اعتباری، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ.
با این سرویس که یکی از بهترین سرویس‌هاست، مشترک می‌تواند بین ساختمان‌های خود یک شبکه مجازی و اختصاصی روی شبکه دیتای کشور برای خود ایجاد ‌کند که غیر از کاربران آن شرکت یا سازمان، هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند به شبکه آنها دسترسی داشته باشد.
سرویس PTP: سرویس PTP یا نقطه به نقطه از جمله سرویس‌هایی است که شرکت فن‌آوری اطلاعات (زیرمجموعه وزارت ICT) به متقاضیان پهنای باند اختصاصی
(Dedicated Bandwidth) بین دو نقطه در هر استان واگذار می‌کند.
این سرویس از نوع Base TDM است که در لایه یک (از بستر TDM) و در برخی استان‌ها در لایه 2 (از بستر ATM) به صورت کانال‌هایی با پهنای باند ثابت و مسیر ثابت، از ابتدا تا انتهای نقاط مورد درخواست، تعریف و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. پهنای باند قابل ارایه در این نوع سرویس، حداقل 64Kbps و حداکثر 155Mbps است.

 

ادامه مطلب...

      
<      1   2