سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی یک پروتکل ارتباطی برای شبکه های حسگر

زمانی‌که نیازمند یک طراحی کاملاً مشخص و خاص هستید، طراحی یک پروتکل شبکه توسط خودتان، اغلب آسان‌تر خواهد بود. در این مقاله، به بررسی ساختار پروتکل ارتباطی به‌کار گرفته ‌شده در یک شبکه شخصی (Personal Area Network) می‌پردازیم. چنین شبکه‌ای، شامل نودها یا گره‌هایی کم مصرف است که داده‌های فیزیولوژیکی را از حس‌گر‌ها دریافت کرده و قبل از ارسال این داده‌ها به یک گره مرکزی به‌منظور اجرای فرآیند پردازش، به اصلاح وضعیت آن‌ها می‌پردازد. در این روش، هر گره با حس‌گر‌های متفاوتی ارتباط دارد تا داده‌های فیزیولوژیکی مختلف، جمع‌آوری شوند. داده‌های گردآوری شده، به محل استقرار گره حس‌گر در بدن بستگی دارند.

 

3

برخی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این روش، شامل نوار مغزی (EEG)، نوار قلبی (EKG/ECG) و دمای بدن است. هر گره، داده‌های مربوط به یک حس‌گر را با نرخ مشخصی به‌صورت محلی ذخیره کرده و سپس به گره پردازش‌گر مرکزی یا CPN (سرنام Central Processing Node) ارسال می‌کند. وظیفه گره پردازش‌گر مرکزی، ذخیره‌ داده‌های گره، در صورت لزوم اجرای الگوریتم‌های پردازش روی آن‌ها و در نهایت ارسال نتایج به یک دستگاه راه دور است.

ادامه مطلب...

      

طریقه رفع مشکل ویندوز 7 به وسیله Repeair

بدترین اتفاق ممکن برای یک کاربر این است که روزی کامپیوترش را روشن کند و متوجه شود، ویندوز بالا نمی آید.اما خوشبختانه یک راه حل ساده وجود دارد که شاید خیلی ها از آن غافل باشند

بدترین اتفاق ممکن برای یک کاربر این است که روزی کامپیوترش را روشن کند و متوجه شود، ویندوز بالا نمی آید. اگر تنها یک بار این اتفاق را تجربه کرده باشید حتما می دانید که چقدر وحشتناک و مایوس کننده است؛ کاربر تمام اطلاعات مربوط به ویندوز را از دست می دهد و باید دوره ای خسته کننده و تکراری را طی کند تا به حالت اولیه بازگردد اما خوشبختانه یک راه حل ساده وجود دارد که شاید خیلی ها از آن غافل باشند؛ استفاده از گزینه ریپیر (Repair) در دی وی دی نصب ویندوز 7

اما اگر به چنین امکانی دسترسی ندارید. هنوز هم راه نجات دیگری وجود دارد اگر قبل از بروز بحران، به فکر راه چاره باشید اگر به مطالب این مطلب دقت کنید می توانید به راحتی یک سی دی نجات ویندوز 7 تهیه کنید تا در زمان بروز مشکل، به راحتی ویندوز خود را بازیابی کنید

البته بهتر است به آدرس «http://www.macrium.com/reflectfree.aspx» مراجعه کرده یک کپی از ابزار Macrium Reflect Free تهیه کنید تا بتوانید از امکانات شبیه سازی آن استفاده کنید.


ادامه مطلب...

      

هنگام سرقت موبایل و تبلت چه باید کرد؟!

گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ‌ و انواع تبلت از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند اطلاعات مختلف کاری، خانوادگی و خصوصی شما را دربربگیرند و به همین دلیل درصورت مفقودی و یا به سرقت آنها جدا از بحث‌های مالی ممکن است مشکلات دیگری هم در انتظار شما باشد.

 

1

 

به دنبال استقبال مردم از گوشی‌های هوشمند و گران قیمت متاسفانه استقبال کیف‌قاپان و سارقان هم از این گوشی‌ها بیشتر شده و در موارد بسیار زمانی که به عنوان مثال فرد در خیابان در حال مکالمه با گوشی است، فرد دیگری با موتور و یا حتی پیاده به او نزدیک شده و گوشی یا تبلت او را به راحتی و به سرعت می‌قاپد و تازه از این لحظه است که پس گرفتن دستگاه مورد نظر و جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات داخل آن اهمیتی ویژه پیدا می‌کند اما با این وجود بسیاری دقیقا نمی‌دانند هنگام مواجهه با چنین مشکلی باید کار را از چه طریق و چه مجرایی پیگیری کنند.

ادامه مطلب...

      

نرم افزار Netstat Viewer

قبل از معرفی نرم افزار netstat viewer به کاربرد دستور netstat می پردازیم.

.

ادامه مطلب...

      

نگاهی به جدیدترین نسل نرم افزارهای خانگی شرکت پاندا

آیا از کار با اینترنت لذت نمی‌برید و نگرانی از حملات هک و سرقت اطلاعات خصوصی رهایتان نمی‌کند؟ آیا به دسترسی کودکان، نوجوانان و کاربران فرعی رایانه خود اهمیت می‌دهید؟
آیا مجبورید گاه‌وبی‌گاه سیستم‌عامل رایانه‌تان را عوض کنید؟ آیا ویروس‌ها و بدافزارها دست از سر شما برنمی‌دارند؟ آیا از استفاده‌کردن خدمات اینترنتی بانک‌ها و موسسات مالی طفره می‌روید؟

نرم افزارهای پاندا

  ادامه مطلب...