سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مایکروسافت بخش موبایل و تجهیزات همراه نوکیا را تصاحب میکند

مایکروسافت واحد تجهیزات و خدمات شرکت فنلاندی نوکیا را در ازای 5.44 میلیارد یورو (معادل 7.17 میلیارد دلار) به تصاحب خود درمی‌آورد. انتظار می‌رود که این دادوستد و روند رسمی و قانونی آن در سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی به سرانجام برسد که در نتیجه آن واحد تجهیزات و خدمات نوکیا (Devices & Services) که طراح، تولید‌کننده، فروشنده، بازاریاب و پشتیبان تلفن‌ها و دستگاه‌های همراه نوکیا (از جمله اسمارت‌فون‌های خوش‌نام Lumia و گوشی‌های سری Asha) است، زیرمجموعه‌‌‌ مایکروسافت خواهدشد و 32 هزار کارمند نوکیا که 4700 نفر از آنان در فنلاند مشغول به‌کارند مایکروسافتی خواهندشد. هرچند طبق این قرارداد مایکروسافت بخش عظیمی از نوکیا را به تملک خود درمی‌آورد اما واحد «راه‌کارها و شبکه‌ها»ی نوکیا (Solutions and Networks) که قبلاً به‌علت اتحاد با شرکت آلمانی زیمنس، نوکیا-زیمنس نام گرفته‌بود و همچنین گروه «فناوری‌های پیشرفته» (Advanced Technologies) این شرکت همچنان در مالکیت نوکیا باقی خواهندماند و به مایکروسافت واگذار نخواهندشد.

 

1

کار واحد «راهکارها و شبکه‌ها»ی نوکیا ساخت تجهیزات مخابراتی و نقشه است و گروه «فناوری‌های پیشرفته» نیز به توسعه و فروش امتیاز محصولات مالکیت فکری می‌پردازد و حدود نیمی از درآمد نوکیا از این‌دو بخش تأمین می‌شود و 24 هزار نفر در آن‌ها مشغول به‌ کارند.

استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت نیز طی یک ایمیل اظهار داشته‌است استفان الوپ مدیرعامل نوکیا (که اتفاقاً در سال 2010 از مایکروسافت به این شرکت نقل مکان کرده‌بود) پس از نهایی شدن قرارداد باز به مایکروسافت خواهدپیوست تا مدیریت یکی از واحدهای بزرگ تجهیزات این شرکت را برعهده بگیرد.

پس از اعلام خبر بازسازی گسترده در مایکروسافت سپس کناره گیری بالمر از مدیریت این شرکت در سال های آتی  سومین خبر مهمی است که در کمتر از دو ماه درباره غول ردموند منتشر می‌شود.

  که جالب است بدانید ماهنامه شبکه دی ماه سال گذشته، در سرمقاله شماره 140 خود اشاره‌ای به این اتفاق در آینده کرده بود و پیش‌بینی می‌کرد که به زودی مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را تصاحب کند.

 



مطلب بعدی : آشنایی با روتینگ