سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه شناسایی مواد اولیه خوراکی ها

شرکت Brain Corporation و دانشگاه Hyogo ژاپن با همکاری هم، سامانه‌ای را طراحی و تولید کرده‌‌اند که می‌تواند همه مواد غذایی به‌کار رفته در خوراکی‌های طبخ‌شده (مثلاً یک ساندویچ) را ظرف یک ثانیه شناسایی کند. این دستگاه نخستین‌‌بار در یکی از شیرینی‌پزی‌های توکیو به‌کار گرفته شده‌است.

4

این دستگاه مواد غذایی را درست شناسایی می‌کند اما اگر در تشخیص معدودی از آن‌ها پاسخی قطعی نداشت، آن‌ آیتم را با رنگ زرد مشخص می‌کند تا کارکنان فروشگاه نام آن ماده غذایی را به‌صورت دستی وارد کنند و به این ترتیب دستگاه آن‌را یاد می‌گیرد و به مرور هوشمندتر می‌شود.

6



      

جزئیات پردازنده سرور سیاتل ای ام دی منتشر شد

شرکت ای‌ام‌دی اواخر سال گذشته از طرحش برای عرضه پردازنده‌های سرور کم مصرف 64 بیتی مبتنی بر معماری پردازنده‌های آرم خبر داد و اعلام کرد این پردازنده‌ها تا سال 2014 وارد بازار خواهند شد. اکنون جزئیات بیشتری از این پردازنده‌ها منتشر شده است.

3

 ای‌ام‌دی می‌گوید این پردازنده‌ها سریع‌تر و با کارایی بیشتر نسبت به پردازنده‌های سرور x86 کم مصرف کنونی هستند. این پردازنده‌ سرور از سری Opteron با نام کد سیاتل (Seattle) است و حداکثر از 16 هسته CPU پشتیبانی می‌کند. از جمله قابلیت‌های این پردازنده سرعت چهار برابری نسبت به پردازنده سرور چهار هسته‌ای Opteron X است. معماری Opteron Seattle براساس پردازنده Cortex-A57 شرکت ARM است که 64 بیتی بوده و از 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه‌های اترنت و اینترکانکشن‌های Freedom Fabric پشتیبانی می‌کند. شرکت ای‌ام‌دی می‌گوید که از این پردازنده سرور می‌توان هم در گوشی های اسمارت‌فون و تبلت‌ها استفاده کرد و هم در سرورهای کم مصرف برای لودبالانس وب یا کاربری‌های دیگر بهره گرفت. شرکت‌هایی مانند HP و Dell از سرورهای کم مصرف با پردازنده ARM استفاده می‌کنند. قرار است پردازنده سیاتل تا سه ماهه اول سال 2014 وارد بازار شود.



      

حل رموز جهان با 150 هزار ماشین مجازی

در آینده یک مرکزداده جدید در مرکز تحقیقاتی سرن (CERN) راه‌اندازی خواهد شد تا با استفاده از فناوری‌های کلاود و مجازی‌سازی زیرساختی شبکه‌ای عظیمی از اطلاعات را برای دانشمندان و محققان سراسر اروپا به خصوص محققان درگیر پروژه‌های تعریف شده در این مرکز فراهم کند.

1

 سرن در حال حاضر، از یک مرکز داده 3.5 مگاواتی در ژنو سوئیس بهره می‌برد اما برای فعالیت‌های تحقیقاتی و اطلاعاتی دانشمندان محدود است در حالی که با استفاده از شتاب‌دهنده ذرات سرن می‌توان تا 120 مگاوات برق تولید کرد و از یک مرکز داده جدید استفاده کرد. به همین دلیل، مرکز داده جدید با قدرت 2.7 مگاوات در بوداپست مجارستان با 700 سرور افتتاح شد اما در برنامه آتی این مرکز قرار است به 5 هزار سرور افزایش یابد. همچنین مرکز داده ژنو به 11 هزار سرور توسعه داده خواهد شد. قرار است تا سال 2015 نزدیک به 150 هزار ماشین مجازی با استفاده از فناوری‌های کلاود روی 16 هزار سرور فیزیکی مستقر در دو مرکزداده نصب و پیکربندی شوند. مرکزداده جدید سرن مبتنی‌بر معماری اپن‌سورس OpenStack خواهد بود که امکان راه‌اندازی یک شبکه کلاود IAAS را همانند شبکه Elastic Compute Cloud آمازون فراهم می‌کند. مدیران سرن درباره توان محاسباتی و مصرف برق این مراکز داده اعلام کرده‌اند با وجود شتاب‌دهنده ذرات سرن هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد داشت و قادر به تأمین برق مصرفی برابر 120 مگاوات هستند و آمادگی دارند تا مراکز داده دیگری را هم راه‌اندازی کنند. شبکه کلاود آینده سرن می‌تواند به‌طور همزمان به 44 هزار کاربر سرویس‌دهی کند و حجم زیادی از اطلاعات را میان این کاربران به اشتراک بگذارد.



      

همکاری اپل و فراری

شرکت فراری، تولید کننده خودروهای لوکس مسابقه به تازگی ابرخودرویی چهار سرنشینه را رونمایی کرده که برنامه Siri اپل و دو آی‌پد مینی اپل در آن گنجانده شده‌است. بر اساس گزارش Cnet، شرکت فراری و شرکت اپل به منظور گسترش مشارکت در زمینه سرگرمی‌های درون خودروهای فراری درحال مذاکره هستند، رئیس شرکت فراری این همکاری را پس از رونمایی خودروی جدید این شرکت که به برنامه Siri و دو آی‌پد مجهز است،‌اعلام کرد. لوکا کوردرو دی-مونتزمولو رئیس شرکت فراری در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو اعلام کرد این دو شرکت طی ماه‌های آینده برای مشارکت مذاکرات بیشتری انجام خواهند داد. این همکاری به نظر از نوامبر سال گذشته آغاز شده است،‌زمانی که ادی کو، قائم‌مقام ارشد شرکت اپل که به ماشین‌های مسابقه نیز علاقمند است، به جلسه هیات مدیره شرکت فراری دعوت شد. سخنان رئیس شرکت فراری همزمان با رونمایی از خودروی جدید این شرکت از سری FF،‌ خودروی LaFerrari یا F70، همزمان بوده‌است. این خودرو اولین خودروی چهار چرخ چهار سرنشینه در تاریخ فعالیت شرکت فراری به شمار می‌رود. این خودرو از طریق سیستم صوتی Eyes Free تحت Siri با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در ارتباط است و دو آی‌پد مینی نیز برای استفاده سرنشینان خودرو در صندلی‌های عقب قرار گرفته‌اند. سیستم Eyes Free به راننده امکان می‌دهد بدون نیاز به نشانه‌های بصری و حتی بدون نیاز به استفاده از گزینه‌های لیست شده بر روی نمایشگر، با Siri ارتباط برقرار کند. خودروی جدید فراری با داشتن دو موتور دیزلی 6.3 لیتری 789 اسب بخار و موتور 160 اسب بخار الکتریکی، از قدرت موتوری برابر 949 اسب بخار برخوردار است. با کمک این موتورها،‌خودرو می‌تواند از سرعت صفر در کمتر از سه ثانیه به سرعت 99.77 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو نیز 349 کیلومتر بر ساعت است. فراری تنها 499 دستگاه از این خودروی جدید را تولید کرده و قصد دارد هریک را با قیمت 1.3 میلیون دلار به فروش برساند.

اپل و فراری



      

گوشی شیشه ای

شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوری‌های جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شده‌است، نمونه‌ای اولیه از موبایلی نامرئی یا تمام شیشه‌ای را عرضه کرده است.شرکتی به نام پلی‌ ترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کرده‌است که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنهارا به سادگی دید. مدارهای این گوشی از سیم‌پیچ‌هایی با سیم‌های بسیار باریک تشکیل شده‌اند که در میان دو لایه‌شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.

گوشی

شرکت پلی‌ ترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کرده‌ است. در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع در زمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.بر همین اساس، موبایل جدید تا زمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلی‌ترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان داده‌اند. این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخش‌هایی از موبایل نیز نمی‌توانند نامرئی باشند که از آن جمله می‌توان به سیم‌کارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشه‌ای باید از ماده‌ای ساخته شده‌ باشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی می‌تواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش‌ برانگیز باشد.


      

Unprintچیست؟

 

به نظر شما اسم این دستگاه را چه می توان گذاشت؟ کاملا شبیه یک پرینتر است. اما تفاوت اش
در اینجا است که کاغذ های پرینت شده را در آن قرار می دهید و از طرف دیگر کاغذ سفید تحویل
می گیرید! مهندس های سازنده این دستگاه، راهی پیدا کرده اند که با استفاده از لیزر، جوهر را
از روی کاغذها پاک کنند تا بتوان دوباره از آنها استفاده کرد. آنها از لیزر سبز برای این کار استفاده
می کنند چرا که بیشترین توانایی را برای این کار دارد. محقق های دانشگاه کمبریج از پالس های
کوتاه لیزر برای پاک کردن کلمات و تصاویر از روی کاغذ استفاده کرده اند. لیزر در واقع جوهر روی
کاغذ را بخار می کند. اما به گونه ای که آسیبی به خود کاغذ زده نمی شود. آنها می گوید این
امکان را می توان در آینده به پرینتر ها و دستگاه های فتوکپی اضافه کرد تا یک دکمه Unprint هم
داشته باشند. این روش روی جوهر مدل های بسیار متنوعی از پرینترها و دستگاه های فتوکپی کار
می کند و به راحتی قابل استفاده است. تیم سازنده می گوید شرکت های مختلفی برای داشتن
این فناوری به آنها مراجعه کرده اند تا اولین دستگاه Unprint دنیا را به بازار بفرستند. اگر استفاده
از این فناوری فراگیر بشود ممکن است صرفه جویی زیادی در مصرف کاغذ به وجود بیاید و جان
هزاران درخت نجات پیدا کند. کافی است تصور کنید تمام جزوه هایی که بعد از امتحانات بلامصرف
می مانند، تبدیل به کاغذ های سفید بشوند.

 

-

 



      
<      1   2