سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویدیوهایت را بیشتر از خودت دوست دارم (بخش پایانی)

ویدیوهایت را دوست دارم


همه آموزگاران عاشق خان و سایت او نیستند. به‌زعم گری استاگر، از مشاوران آموزشی کهنه‌کار و و از هواداران استفاده از لپ‌تاپ‌ها در مدارس، آکادمی خان در کل خلاقیتی به‌خرج نداده‌ است. او بر این باور است که ویدیوها و ماجول‌های نرم‌افزاری تنها نسخه‌ای پیشرفته و فناورانه از روش‌های قدیمی تدریس هستند، یعنی ارائه درس و تمرین. او می‌گوید مدارس به «کارخانه‌های بی‌طراوت تولید تست» تبدیل شده‌اند و آکادمی خان برای این جریان کسالت‌بار سور و سات جور می‌کند. چیزی که رویکرد خان به‌نوعی از آن رنج می‌برد، پیروی از اصول رایج در مدارس فعلی است: آن‌ها هیچ‌چیزی را که در مدرسه رایج است زیر سؤال نمی‌برند. آن‌ها قصد ندارند محتوای کنونی را به چالش بکشند.» البته استاگر این واقعیت را که خان در تلاش است تا فرآیند آموزش را بهبود دهد می‌ستاید، اما می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهند بچه‌هایی که در ریاضی مشکل دارند کارشان با فیلم دیدن راه نمی‌افتد.

ادامه مطلب...

      

ویدیوهایت را بیشتر از خودت دوست دارم (بخش دوم)

ویدیو آموزشی

وقتی سلمان‌خان را برای نخستین‌بار در دفتر کار کوچک و چهار اتاقه‌اش در مرکز مانتین ویو در کالیفرنیا ملاقات کردیم، توضیح داد: «ما همیشه واقف بوده‌ایم که شیوه یک‌به‌یک بهترین راه یادگیری است، اما هرگز درنیافته‌ایم که چطور می‌شود آن‌را به مرحله اجرا درآورد.» سلمان خان (در آن تاریخ) مردی بود 34 ساله با سویشرت کلاه‌دار و چشم‌های درشت قهوه‌ای‌رنگ و موهای مشکی پرپشت که در صندلی‌اش نشسته بود و حرف می‌زد و پیوسته شوخی و لطیفه را هم با کلامش همراه می‌کرد. او طبع شیرین و شوخی دارد. شبیه نوابغ است و یادآور برخی از افراد مشهور نسل آسیایی‌تبارهای جنوب این قاره که به امریکا مهاجرت کرده‌اند و فقط تلفظ گه‌گاه y’all (همان you all)  است که بین کلامش جلب ‌توجه می‌کند و نشان می‌دهد که مدتی از زندگی‌اش را در نیو اورلئان گذرانده ‌است.

ادامه مطلب...

      

ویدیوهایت را بیشتر از خودت دوست دارم (بخش اول)

 

43

‌سایت غیرانتفاعی‌ خان یا Khan Academy (خان آکادمی) کار خود را در سال 2006 آغاز کرد. مغز متفکر این پروژه جذاب جوانی است خوش‌فکر به‌نام سلمان‌خان که تاکنون هزاران فایل ویدیویی آموزشی را با موضوعات مختلف روی ‌سایتش آپلود کرده ‌است. پدر خان بنگلادشی و مادرش هندی بود اما خود او در شهر نیو‌اورلئان امریکا متولد و بزرگ شد و پس از تحصیل در MIT و دانشکده تجارت هاروارد و سپس کار در مؤسسه مالی ووهل کاپیتال سرانجام به حیطه آموزش گرایش یافت. یک اتفاق به‌ظاهر ساده که در ادامه آن‌را مطالعه خواهید کرد باعث شد تا خان به‌طور جدی به این حیطه حساس و بنیادی گام بگذارد. او موضوعات مختلف درسی را به‌زبانی ساده توضیح می‌دهد و روی کاغذ می‌نویسد و همزمان آن‌ها را به‌صورت فیلم‌های ویدیویی ضبط می‌کند. مقاله‌ای که ترجمه آن تقدیم حضورتان می‌شود یکی از معدود مقالات به‌نسبت جامع درباره نحوه شکل‌گیری و روند تکامل آکادمی خان است که هرچند تاریخ تهیه آن به سال 2011 برمی‌گردد اما به‌سبب اطلاعات و گزارش‌های قابل‌توجهی که ارائه ‌کرده ‌است، گنجاندن آن در بین مقاله‌های این شماره را مفید دانستیم. در عین حال، تلاش شده‌ است تا تاریخ‌های مندرج در متن با تاریخ روز هماهنگ شوند تا از این بابت ابهامی وجود نداشته ‌باشد.

ادامه مطلب...

      

آغازی بر دنیای موبایلی جدید

 

دنیای موبایل

بخش دنیای موبایل پس از یک دوره غیبت کوتاه، دوباره به ماهنامه بازگشته و امید است در این دوره جدید، مطالبی خواندنی و مفید برای علاقه‌مندان به‌همراه داشته باشد. در این مطلب باز هم طبق معمول روی موضوعات خاصی از دنیای ابزارهای همراه تمرکز می‌کنیم. در این شماره سه موضوع انتخاب شده است که ایده‌های خاصی را در حوزه ابزارهای همراه در بر می‌گیرد. از این سه مورد، آخرین عنوان شاید در نگاه نخست کمی نامرتبط به این بخش به نظر برسد. اما اگر تا خط آخر مطلب را مطالعه کنید، خواهید دید که ارتباط موضوع سوم این مقاله با بخش دنیای موبایل بسیار هم ناگسستنی است!

1- قطعاتی که رازها را فاش می‌کنند
مجرمان سعی می‌کنند باروش‌هایی نظیر تغییر کد شناسایی (ID code) تلفن‌همراه یا با dumping سیم‌کارت‌ها، خود را از ردیابی شدن مصون دارند، اما مهندسان آلمانی کشف کرده‌اند که درون سیگنال رادیویی هر تلفن همراهی، علائم و نشانه‌هایی منحصربه‌فرد و مخفی وجود دارد که غیر‌قابل دستکاری شدن است و با جمع‌آوری این سیگنال‌ها می‌توان به‌سادگی گوشی مورد‌نظر را ردیابی و شناسایی کرد.

ادامه مطلب...

      

اینتل بخش تجهیزات بیسیم ماینداسپید را خریداری میکند

 

اینتل

اینتل که برای رقابت با تراشه‌سازان بزرگ بازار موبایل همچون کوالکام و ملانوکس می‌کوشد سرمایه‌های فنی بی‌سیم خود را تقویت کند، اعلام کرد درباره تصاحب بخش تجهیزات بی‌سیم ماینداسپید (Mindspeed Technologies)  با این شرکت به توافق رسیده‌است. از جمله کالاهای سخت‌افزاری‌ای که شرکت فوق تولید می‌‌کند ایستگاه های پایه یا  base station هایی هستند که در برقراری ارتباط‌های بی‌سیم به‌کار می‌روند. با کمک کالاها و فناوری‌های شرکت مذکور، محصولات اینتل می‌توانند وظایف محول‌شده به‌خود را در یک مرکز داده پردازش و سپس داده‌های حاصل‌شده از آن‌‌را با استفاده از شبکه‌های بی‌سیم به‌روی دستگاه‌های موبایل منتقل کنند.

ادامه مطلب...

      

یک گام دیگر به سوی یک گیگابیت بر ثانیه روی کابلهای مسی

اتحادیه جهانی مخابرات با کامل کردن اولین مرحله تأیید استانداردسازی فناوری G.fast یک گام بزرگ دیگر را به‌سمت ارتباطات یک گیگابیت بر ثانیه روی کابل‌های مسی برداشت. هرچند پس از کابل‌های مسی و ظرفیت محدود آن‌ها در نرخ انتقال داده، فناوری فیبر نوری به‌عنوان یک جایگزین قدرتمند سربرآورد اما پیاده‌سازی زیرساخت‌های آن هزینه بسیار زیادی داشت و این مورد در کنار گسترش داده‌ها و سازوکارهای سنگینی همچون استریم کردن ویدئوی 4K، ذخیره‌سازی ابری، ارتباط‌های ویدئویی HD، و تلویزیون‌های آی‌پی باعث شده شبکه‌های بسیاری در سراسر جهان تلاش کنند تا همچنان از همان زیرساخت‌های فعلی کابل‌مسی خود بیشترین استفاده را ببرند.

ادامه مطلب...

      

محرم ماه عشق

محرم
بــوی اسپنــد عـزا خانــه ی تـو می آیــد

اربــاب صـدای قدمت می آیــد . .

ایــن خبـر را برسانیــد بــه کنعانـی ها

بـوی پیــراهن خونیــن کسی می آیــد . .

الهم عجل الفرجهم



      
   1   2      >