سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستبرد گسترده به سایت Ubuntu Forums

طی یک حمله هک گسترده، آدرس‌های ایمیل، نام‌های ‌کاربری و گذرواژه‌های رمزنگاری‌شده تمام 1.82 میلیون عضو ثبت‌شده در تالارهای گفتگوی کاربران اوبونتو موسوم به Ubuntu Forums مورد دستبرد قرار گرفت. به‌همین علت شرکت کانونیکال، حامی و ناشر لینوکس اوبونتو و مدیر سایت مذکور، برای اعمال تدابیر امنیتی و رفع مشکل پیش‌آمده سایت را از دسترس خارج کرد. سایت یادشده عصر روز شنبه و پس از آن بسته‌شد که متوجه شدند صفحه اصلی سایت تغییر داده شده‌‌است و یکی از کاربران سایت تلاش می‌کند مجوز دسترسی به سرورهای زیرساختی آن را به‌دست بیاورد. مدیران کانونیکال در همین راستا به‌سرعت اطلاعیه‌ای را روی سایت منتشر کردند که هشدار می‌داد کاربرانی که از گذرواژه این تالارها در دیگر حساب‌های خود نیز استفاده کرده‌اند به‌سرعت آن‌ها را تغییر دهند. اما شرکت سپس به فاصله‌ای کوتاه از انتشار این هشدار، سایت را از دسترس خارج کرد. جین سیلبر، مدیرعامل کانونیکال، در اطلاعیه دیگری این‌بار در سایت شرکت کانونیکال نوشت که اگر کاربران برای سرویس‌های دیگر نیز از همان پسورد تالارهای اوبونتو استفاده کرده‌اند باید فوراً آن‌را تغییر دهند. او همچنین اظهار داشت که سایت فوق تا زمان رفع مشکل پیش‌آمده آفلاین خواهد بود. تا این لحظه هیچ خبری دال بر انتشار داده‌های کاربران در فضای مجازی اعلام نشده‌است.

0



      

نمایشگاه ایران تلکام 2013

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تله‌کام 2013) با حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و خارجی از تاریخ 4 تا 7 مهر ماه 1392 مصادف با 26  تا 29  سپتامبر 2013  در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

تلکام

این نمایشگاه که از آن می‌توان به  بزرگ‌ترین رویداد و گردهمائی در بخش مخابرات و ارتباطات کشورمان نام برد تا کنون سیزده دوره متوالی و به‌صورت بین‌المللی با حضور فعال ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی مطرح کشورمان مرتبط با زمینه‌های موضوعی نمایشگاه و همچنین شرکت‌های مطرح خارجی فعال در زمینه این صنعت، توسط شرکت پالارسامانه با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است. اطلاع‌رسانی این نمایشگاه آغاز گردیده است و انجام مراحل ثبت‌نام از متقاضیان مشارکت در تله‌کام 2013 به‌زودی صورت خواهد گرفت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر می‌توانند به سایت این نمایشگاه مراجعه نمایند.

(http://www.irantelecomfair.com)

 



      

ماه رمضان

ماه برکت ز آسمان آمده است

صوت خوش قرآن و اذان آمده است

تبریک به مؤمنینِ عاشق پیشه

تبریک،بهار رمضان آمده است

رمضان



      

مخترع ماوس درگذشت!

 

داگلاس انگلبارت یکی از پیشگامان علوم کامپیوتر، اینترنت و HCI (تعامل انسان و کامپیوتر‌) و خالق ابزار ماوس دوم جولای در سن 88 سالگی (سال تولد: 1925) در منزل خود در منطقه Atherton کالیفرنیا درگذشت. سایت آرس‌تکنیکا انتشار این خبر را این‌طور شروع کرده است: «اگر با ماوس روی این خبر کلیک کردید، باید سپاس‌گذار داگلاس باشید.» اختراع ماوس تنها شاهکار داگلاس نبوده و در بسیاری از حوزه‌های دیگر علم کامپیوتر مانند ابرمتن (Hypertext)، شبکه‌های کامپیوتری و مراحل اولیه رابط‌های گرافیکی کاربری (GUI) فعالیت کرده و جزو پیشگامان این علوم بوده است. این دانشمند همیشه یکی از غول‌های دره سیلیکون به شمار می‌رفت.

داگلاس هشتم دسامبر 1968 در کالیفرنیا ارائه‌ای داد که به عنوان «مادر تمام دموها» شناخته می‌شود. در این ارائه برای اولین بار در دنیا مفاهیمی مانند ماوس‌های کامپیوتری، ویدیو کنفرانس، تله‌کنفرانس، ابرمتن، پردازش کلمه، هایپرمدیا، آدرس‌دهی اشیاء، لینک‌های پویای فایل‌ها و ویرایشگرهای بلادرنگ مشارکتی مطرح شدند. این ارائه داگلاس به خوبی جایگاه و توانمندی و احاطه او بر علم کامپیوتر و پیش‌بینی آینده را نشان می‌دهد و نمایان می‌سازد.  

با انتشار خبر درگذشت پدر ماوس، بسیاری از شخصیت‌ها و بزرگان جهان اظهارتاسف کردند. هاوارد رین‌گولد (Howard Rheingold)، نویسنده مباحث فناوری در یادداشتی می‌گوید: «می‌خواهم بگویم بسیاری از نوشته‌های من نشات گرفته از دیداری بود که در سال 1983 با داگلاس انگلبارت داشتم.» همچنین مرکز Electronic Frontier Foundation نیز در این باره عنوان کرده است: «ما جایزه معروف پایونیر خود در سال 1992را به این دانشمند دادیم اما این جایزه نمی‌تواند عمق تاسف و تاثر ما از درگذشت این پیشگام دنیای محاسبات را نشان بدهد.»

داگلاس در سال 1962 طی مقاله‌ای با عنوان « AUGMENTING HUMAN INTELLECT: A CONCEPTUAL FRAMEWORK  » چشم‌انداز خود را از آینده دنیای کامپیوتر بیان داشت. وی در این مقاله «ماشین نویسنده‌ای» را تشریح کرده است که نیم قرن بعد به واقعیت پیوست.

 

داگلاس انگلبارت

 



      

میلاد منجی عالم بشریت

به نام خدا

میلاد ولی عصر



      

قدیمی ترین کامپیوتر جهان را فروختند.

قدیمی‌ترین کامپیوتر جهان که یک کامپیوتر اپل است و در سال 1967 ساخته شده است به قیمت حدود نیم میلیون یورو (516000 یورو) در شهر کلن آلمان به فروش رسید. این کامپیوتر قدیمی که یکی از شش اپل وان (Apple 1) (ساخته استیو وزنیاک/Steve Wozniak) موجود است و هنوز کار می‌کند در حراج موسوم به "350 سال تاریخ کامپیوتر" فروخته شد. از این نوع کامپیوترهای اپل فقط 200 عدد ساخته شد  که 46 عدد از آن‌ها موجود هستند و فقط شش کامپیوتر درست کار می‌کند. پنجاه کامپیوتر اپل وان اولیه را استیوجابز واستیو وزنیاک مشترکا ساخته بودند.
نام خریدار اعلام نشده و فقط گفته شده است که اهل خاور دور بوده است.

اپل



      

تولد چهل سالگی تلفن همراه

نخستین تلفن‌همراه 40 سال پیش به دنیای وسایل ارتباطی وارد شد. اولین تلفن همراه وزنی بیش از یک کیلوگرم داشت.  
اولین تماس تلفنی با گوشی همراه موتورولا در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه در خیابان‌های نیویورک صورت گرفت.
اولین تماس تلفنی با تلفن همراه در فرانسه درسال هزار و نهصد و نود صورت گرفت.تلفن‌های همراه اولیه بسیار نادر و گران بودند و کار با آنها آسان نبود.

موبایل

 



      
<      1   2   3      >